اخبار

آموزش اسباب کشی در ۹ گام کاربردی!

کارتن اسباب کشی

در این مطلب آموزش اسباب کشی و بسته بندی چند ماه قبل از فرآیند اسباب کشی ذکر شده است. مطالبی که در این مقاله به آنها اشاره می‌شود را جای دیگری نخواهید یافت و به شما کمک زیادی خواهد کرد.  

گام اول : شناسایی وسایل اضافی 

هر وسیله برای شما هزینه زیادی خواهد داشت چون باید بسته بندی و حمل شود به همین دلیل برای کاهش هزینه‌ها، گام نخست شناسایی هر چه سریع‌تر وسایل اضافه است. کتاب‌هایی که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید یا نیازی ندارید را سریع‌تر شناسایی کنید و یا اهدا کنید یا به مراکز بازیافت کاغذ در سراسر تهران، بسپارید. اینکار در کاهش آشفتگی ذهنی به شما کمک زیادی می‌کند. 

ظروف آشپزخانه را بررسی کنید و ظروفی که بلااستفاده هستند را هرچه سریع‌تر به مراکز بازیافت بسپارید یا اهدا کنید.  

گام دوم آموزش اسباب کشی: منتظر دیوار نمانید! 

اگر وسایلی خرده ریز دارید که تمایل دارید آنها را بفروشید، منتظر سایت دیوار نمانید، هرچه سریعتر برای آنها یک باکس موقت تهیه و آنها را در یک بسته بندی جدا کنید. ممکن است فروش کالاهایی که نیاز ندارید، زمان خیلی زیادی طول بکشد، کالاهای اضافه نباید ذهن شما را مشغول کنند و جلوی دست و پا باشد. حتی فروش کالاهای بسیاری ممکن از موفقیت امیز نباشند پس وقت و انرژی زیادی را صرف آنها نکنید. 

کمد و وسایل بزرگتر که بلااستفاده هستند را سریعتر خالی کنید و پس از خالی کردن، اگر در خانه جدید نیازی به آنها ندارید، بفروشید. 

مطالعه پیشنهادی: خرید کارتن اسباب کشی در شمال تهران

گام سوم : ظروف شیشه‌ای قابل حذف آشپزخانه را سریعا حذف کنید 

یک نکته ای که در آموزش اسباب کشی همیشه از قلم می‌افتد این است که راهکارهایی برای کاهش هزینه و دردسر شکستنی‌های غیر ضرور داشته باشیم. 

آشپزخانه و هزاز ظرف کوچک و بزرگ! بسته بندی ظروف شیشه‌ای باید حتما به طور کامل با  نایلون حبابدار پوشانده و با چسب پهن مناسب کاملا پوشش ضدضربه پیدا کنند. به همین دلیل باید هزینه بسته بندی ظروف کوچک شیشه‌ای را در نظر بگیرد و اگر برایتان کاهش هزینه‌ها و کاهش زمان بسته بندی صحیح اهمیت دارد، باید تعداد ظروف غیر ضررور شیشه‌ای را کاهش دهید! 

 اگر برای نگهداری از حبوبات یا ادویه یا نمک و شکر و سبزی خشک و… از ظروف شیشه‌ای استفاده می‌کردید، چندماه قبل از شروع فرآیند بسته بندی وسایل آنها را با ظروف پلاستیکی جایگزین کنید. 

جعبه

جعبه

گام چهارم: دسته بندی وسایل خانه  

یک نکته مهم در آموزش اسباب کشی تقسیم بندی وسایل خانه یا شرکت به چند دسته است: 

  • بعضی مانند وسایل برقی حساس به آب هستند و بعضی از وسایل خانه در برابر ضربه آسیب پذیرند مانند تمام وسایل شکستنی ولی بعضی وسایل پارچه‌ای هستند و به ضربه و فشار هیچ حساسیتی ندارند. 
  • بعضی وسایل دارای وزن زیاد و بعضی دیگر حجیم هستند اما وزن کمی دارند مانند پتو و پرده 
  • مواد غذایی و خوراکی  
  • وسایلی مانند فرش یا موکت یا مبل که با کارتن بسته بندی نمیشوند 
  • مرطوب یا حاوی مایعاتی مانند ظرف‌های روغن یا نرم کننده یا شامپو و 

هر کدام از این وسایل به نوع خاصی از بسته بندی نیاز دارند. 

گام پنجم: تعیین نوع بسته بندی برای هر نوع وسایل خانه  

طبق دسته بندی‌ای که در گام قبلی ذکر شد این مراحل ضروری پیش‌رو است: 

  • برای وسایل شکستنی یا حساس به ضربه باید نایلون حبابدار در نظر گرفته شود 
  • برای وسایل سنگین و حساس به ضربه باید از مراکز معتبر کارتن پنج لایه آکبند تهیه شود 
  • کارتن وسایل حساس به آب باید با سلفون اسباب کشی کاملا پوشش داده شود 
  • تمام مواد خوراکی باید از ظروف شیشه‌ای تخلیه شوند 
  • مواد مرطوب یا ظروف حاوی مایعات که احتمال نشت مایعات داخلشان به بیرون وجود دارد باید سلفون پیچی شوند 
  • در روزهای آخر باید فرش و مبل و وسایلی که در کارتن قرار نمیگیرند سلفون پیچی شوند تا بر اثر سایش هنگام حمل، بافتشان آسیب نبیند. 

اگر تمام آموزش اسباب کشی های سطح اینترنت را بررسی کنید، مراحل را به این جامعی و سادگی نخواهید یافت. 

گام شش : شناسایی وسایل دارای اولویت 

هدف از آموزش اسباب کشی، محافظت از وسایل جهت جلوگیری از خسارت مالی است. مثلا اگر سلفون پیچی مبل یا فرش انجام نشود ممکن است آسیب مالی زیادی ایجاد شود که از هزینه سلفون خیلی بیشتر است. 

وسایل دارای اولویت وسایلی هستند که عدم بسته بندی اصولی آنها خسارت مالی بیشتری دارد و بسته بندی آنها صبر و حوصله بیشتری میخواهد و حساس‌تر هستند. وسایلی که شکستنی هستند مانند بلور و مجسمه و چینی یا کتاب‌های گران یا هر وسیله گرانقیت دیگر را در اولویت قرار دهید تا با حوصله بیشتری آنها را بسته بندی کنید.  

پس از اینکه روزانه وقت مشخصی را برای حذف وسایل غیر ضرور و اضافی خانه اختصاص دادید، شروع به تعیین وسایل دارای اولویت داشته باشید. 

گام هفت : شناسایی وسایل سنگین نیازمند به کارتن 

یکی از مراحل مهم بسته بندی وسایل برای تخمین هزینه‌های اسباب کشی، تخمین تعداد وسایلی است که حتما باید برای آنها کارتن مخصوص اسباب کشی تهیه شود. 

کارتن مخصوص اسباب کشی کارتنی است که توان تحمل وزن و فشار زیادی را دارد و مخصوص حمل اثاث طراحی شده است. 

تعداد زیادی کتاب و ظروف سنگین و هر وسیله‌ای که سنگین است و قصد دارید آنرا در برابر آسیب جدی در زمان اثاث کشی حفظ کنید، نیازمند کارتن پنج لایه ضخیم و با کیفیت هستند. 

گام هشت : یک فروشگاه معتبر برای تهیه کارتن مخصوص وزن زیاد پیدا کنید 

کارتن‌های سه لایه قیمت جذابی دارند و برای افرادی که از صنعت بسته بندی بی اطلاع هستند جذابند اما این کارتن‌ها برای حمل کالاهای عمدتا سبک در پست، طراحی شده‌اند نه اسباب کشی. پس قبل از تهیه کارتن برای وسایل سنگین، به سه لایه یا پنج لایه بودن آنها توجه کنید.   

شرکت الوکارتن به صورت تخصصی بر کارتن‌های اسباب کشی تمرکز دارد و شما می‌توانید برای این موضوع به آنها اعتماد کنید و تحویل کارتن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و پرداخت درب منزل است. 

cover

گام نه : در زمان بسته بندی روی کمک دیگران حساب نکنید! 

مهم‌ترین نکته در آموزش اسباب کشی یادآوری این نکته است که باید بسته بندی وسایل را بر اساس وزن مورد تحمل خودتان انجام دهید! 

اغلب افراد معمولا تمایل دارند زمان بسته بندی را کاهش دهند و به همین دلیل برای سریع‌تر انجام شدن بسته بندی استفاده از کارتن‌های بزرگ رایج است.  برای وسایلی که سبک هستند استفاده از کارتن بزرگ مشکل ندارد اما برای وسایل سنگین باید توانایی حمل آنرا در نظر بگیرید. مطالعه پیشنهادی: 

کارتن‌های اسباب کشی مخصوص تحمل وزن‌های بالا هستند اما شما تا چه وزنی را می‌توانید بدون آسیب دیدن تحمل کنید؟ 

کارگران فقط وسایل را منتقل میکنند و بعد از تخلیه وسایل به خانه جدید، معمولا تا چیدمان کامل وسایل تمام شود، بارها نیاز به جابجایی کارتن‌ها به وجود می‌آید، پس تا اتمام مراحل چیدمان منزل، وزن کارتن‌ها را باید تحمل کنید. 

چسب کارتن

چسب کارتن

گام دهم : کارتن مناسب در نظر بگیرید 

به عنوان آخرین نکته در آموزش اسباب کشی باید به بررسی و مقایسه کارتن موز با کارتن اسباب کشی پرداخته شود. 

کارتن موز یکی از انواعی است که دستفروشان و مغازه‌دارها معمولا از آن برای حمل و نگهداری کالاهای خود استفاده می‌کنند و بسیاری از افراد هم تصور میکنند برای بسته بندی وسایل برای اسباب کشی حتما باید از این نوع کارتن استفاده شود در حالیکه کارتن‌های پنج لایه مخصوص اسباب کشی هم تحمل وزن خیلی بالایی دارند هم دارای هیچ سوراخ در دیواره و انتها نیستند. 

کارتن مناسب کارتنی است که توان تحمل وزن زیاد را داشته باشد و در عین حال اگر نیاز باشد قبل یا بعد از اسباب‌کشی، مدت زیادی کارتن را در انباری نگهداری کنید، راه نفوذی برای موش و حشرات نداشته باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *