اخبار

آموزش بسته بندی مانیتور با کارتن اسباب کشی

نحوه بسته بندی مانیتور کامپیوتر هنگام اسباب کشی

در روز اسباب‌کشی نمی‌توان کاری کرد که به یک جعبه‌ی وسیله خاص، هیچ فشاری وارد نشود. شاید وسایل دیگر به اشتباه بر سطح جعبه‌ی مانیتور قرار بگیرند و در این روز به قدری فشار کاری و جزییات زیاد هستند که هیچکس فرصت و انرژی‌ای برای توجه به همچین موضوعی ندارد درنتیجه تنها راهکاری که وجود دارد فراهم نمودن بسته‌بندی‌ای است که اجازه ندهد فشار وزن وسایل دیگر مستقیم به سطح وسایل حساسی مانند مانیتور وارد شود، به عبارت دیگر تامین بسته بندی ضدضربه راهکار است. 

اگر بسته بندی مانیتور به صورت اصولی و با صبر و حوصله و تجهیزات ضدضربه و ضدآب نمودن، انجام نشود برای حفظ سلامت آن در روز اسباب‌کشی هیچ اقدام موثری نمی‌توان داشت. 

نایلون حباب دار

حساسیت‌های بسته بندی مانیتور 

برای بسته بندی ایمن هر وسیله‌ای باید به حساسیت‌های آن وسیله توجه شود و هر قدر وسیله گران‌تر باشد باید با صبر و حوصله و دقت بیشتری بسته‌بندی شود. به هر میزانی که دقت و تجهیزات بسته‌بندی کم‌تر باشد احتمال ایجاد آسیب در آن وسیله بیشتر خواهد شد. 

مطالعه پیشنهادی: آسیب های جسمانی اسباب کشی بر بدن انسان

در بسته بندی مانیتور باید به سه نکته توجه شود: 

  • حساسیت شدید به ضربه  
  • حساسیت شدید به آب 
  • حساسیت به ورود گرد وغبار  

در یک بسته بندی اصولی مانیتور باید برای این سه ضعف راهکاری در نظر گرفته شود.  

نخ بسته بندیتامین بسته‌بندی ضدضربه برای مانیتور  

در روز پرکار و پراسترس و شلوغ اسباب‌کشی فعالیت‌های زیاد آنقدر به افراد درگیر فشار زیادی می‌آورند که خیلی از موارد مهم کلا فراموش می‌شوند و چه بسا وسایل حساس به‌گونه‌ای در ماشین حمل بار قرار بگیرند که فشار وسایل دیگر برآنها وارد شود و کاملا آسیب ببینند. 

  در بسته بندی کامپیوتر برای اسباب کشی، یکی از حساس‌ترین بخش‌ها مانیتورها هستند. 

در بسته بندی مانیتور برای اسباب کشی، باید در نظر گرفته شود که سطح مانیتور نیاز به یک محافظ ضخیم و قوی دارد که ضربه را خنثی نماید و اجازه ندهد ضربه به مانیتور منتقل شود.  

ضد ضربه نمودن مانیتور با ورق یونولیت 

برای محافظت از صفحه نمایش مانیتور، نیاز به یک محافظ مناسب است که فشار و ضربه به جای صفحه نمایش مانیتور به آن وارد شود 

ورق یونولیت با دانسیته مناسب و تراکم بالا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایمن‌سازی بسته بندی مانیتور باشد. یونولیت با تراکم بالا قادر است ضربه و فشار را تحمل نماید و این دلیل به عنوان یک ضربه‌گیر برای مانیتور پیشنهاد می‌شود. 

ورق یونولیت در تراکم‌ها و ابعاد مختلفی در برخی از فروشگاه‌های آنلاین ملزومات بسته‌بندی عرضه می‌گردد. 

برای بسته‌بندی مانیتور با یونولیت کافیست ورق یونولیت را روی صفحه مانیتور قرار داده و دور تا دور مانیتور را با ورق کارتن یا نایلون حبابدار پوشانده و با چسب پهن دور تا دور را به هم وصل نمود. 

پس از انجام این مراحل مانیتور بسته‌بندی شده را در کارتن پنج لایه قرار دهید. کارتن نباید فضای خالی داشته باشد، فضای خالی کارتن باید توسط پارچه یا روزنامه یا نایلون یا هر وسیله‌ای پرشود تا امکان حرکت وجود نداشته باشد. 

ضد ضربه نمودن مانیتور با فوم ضربه‌گیر ضخیم و کارتن 

برای بسته‌بندی مانیتور برای اسباب کشی، بعد از ورق یونولیت دومین گزینه‌ای که پیشنهاد میشود فوم ضربه‌گیر خیلی ضخیم است. فوم ضربه‌گیر در ضخامت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. برای صفحه نمایش مانیتور توصیه می‌شود از ضخیم‌ترین نوع فوم ضربه‌گیر و تا حد امکان با چند بار پیچاندن، استفاده شود. 

بعد از استفاده از فوم ضربه‌گیر، باید تمام مانیتور با نایلون حبابدار یا ورق کارتن را پوشش داده و با چسب پهن بسته بندی شود. 

در این مرحله هم پس از ضدضربه نمودن مانیتور آن را در کارتن پنج لایه قرار داده و داخل کارتن فضای خالی نباید وجود داشته باشد.  

دستگاه چسب کش بدون دستهضد ضربه نمودن مانیتور با نایلون حبابدار و کارتن 

اگر برای ضدضربه نمودن مانیتور تنها از نایلون حبابدار استفاده شود باید در نظر گرفته شود که در بازار چند نوع نایلون حبابدار با کیفیت پایین و کیفیت بالا وجود دارد و برای محافظت از صفحه نمایش باید از مرغوب‌ترین نوع نایلون حبابدار استفاده گردد. 

نایلون حبابدار به دلیل داشتن بالشتک‌های هوا که هم در برابر ضربه و فشار تحمل دارند هم به نوعی عایق هستند، به عنوان رایج‌ترین ضربه‌گیر در حین بسته‌بندی استفاده می‌شود. 

ضد ضربه نمودن مانیتور با پارچه و کارتن 

همانطور که گفته شد در بسته‌بندی مانیتور برای اسباب کشی سطح صفحه نمایش نیاز به یک محافظ دارد، برای ضدضربه نمودن مانیتورها یکی از ضعیف‌ترین گزینه‌هایی که وجود دارد استفاده از پارچه ضخیم است 

پارچه ضخیم به این دلیل که بالشتک‌های هوای نایلون محافظ را ندارد، نسبت به موارد قبلی که گفته شد، محافظت کمی ایجاد می‌کند و توصیه می‌شود به تنهایی استفاده نشود. بهتر است بعد از پوشش دادن صفحه نمایش با پارچه حتما دور تا دور مانیتور با نایلون حبابدار دو دور پوشش داده شود و با چسب پهن محکم شود. 

پس از این مرحله مانیتور را در کارتن اسباب کشی پنج لایه قرار داده و روی بدنه کارتن حتما ذکر شود که محتوای جعبه به فشار و ضربه حساس است. 

نتیجه‌گیری 

بسته بندی صحیح و اصولی راهی برای محافظت از وسایلی است که تعمیر یا خرید مجدد آنها هزینه زیادی را تحمیل می‌نماید. 

بسته‌بندی مانیتور برای اسباب کشی یا برای ارسال به یک مشتری باید با این فرض انجام شود که به جعبه‌ای که مانیتور داخلش است فشار وزن وسایل دیگر وارد می‌شود! در این‌صورت بسته‌بندی با وسایل ارزان و ساده بسته‌بندی به‌گونه‌ای صورت می‌گیرد که کالا در برابر فشار تا حدود زیادی مصون بماند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *