اخبار

آموزش بسته بندی مبلمان با کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی مرغوب

معمولا نهایتا سالی یکبار مجبور به بسته بندی مبل برای اسباب کشی میشویم و ما متخصص این حوزه نیستیم و احتمال بسته‌بندی بد و غیر اصولی خیلی بالاست. اما برای نظارت به بسته‌بندی کارگران در روز اثاث‌کشی هم باید با بسته‌بندی اصولی مبلمان تا حدودی آشنا باشیم. 

بسته بندی مبل کاری تخصصی و نیازمند تجربه و حوصله است و توصیه می‌شود در صورتی‌که مبلمان گران‌قیمت است و از لحاظ مالی در مضیقه نیستید از شرکت‌های بسته بندی مجرب و حرفه‌ای استفاده شود تا متضرر نشوید و کارتن اسباب کشی 5 لایه خریداری کنید. اما اگر واقعا مجبور هستید که اینکار را خودتان انجام دهید لازم است تا مراحلی را که در ادامه گفته می‌شود با دقت وحوصله انجام دهید.  

e0a8f3172f4adf5c3fdcc5197412b0ae656eb663 1595323817ملزومات بسته بندی اصولی مبل 

در نحوه صحیح بسته بندی مبل برای اسباب کشی از تمام موارد زیر استفاده میشود: 

  • پتو 
  • سلفون اسباب کشی 
  • چسب پهن 
  • ورق کارتن پنج لایه 
  • نایلون حبابدار 

 

آماده سازی اولیه برای بسته بندی مبل 

ابتدا باید بدنه و پایه و رویه مبل کاملا تمیز باشد و هیچ رطوبت یا روغن در سطح مبل وجود نداشته باشد. بعد از آمادگی پارچه برای بسته بندی نکته بعدی که باید به آن توجه شود محیا کردن پتو یا پارچه ضخیم برای پوشش اولیه مبل است. اگر پتو یا پارچه‌ی ضخیمی برای اینکار وجود ندارد توصیه میشود برای بدنه مبل نایلون حبابدار تهیه شود. 

images 1668586450پوشش اولیه برای محافظت در برابر ضربه 

سلفون مبل در مرحله آخر بسته‌بندی مبل استفاده می‌شود و فقط می‌تواند از مبل در برابر سایش و آلودگی‌ها و رطوبت، محافظت نماید اما در بسته بندی مبل برای اسباب کشی اصولی باید ابتدا یک ضربه‌گیر قوی و ضخیم وجود داشته باشد و سلفون به هیچ عنوان نمی‌تواند نقش ضربه‌گیر را ایفا کند. 

پتو به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای محافظت کلی و حداقلی از مبل در برابر ضربه هستند. هر چه پتو ضخیم‌تر باشد بیشتر میتواند از مبل در برابر ضربه محافظت نماید. 

درصورتی که پتوی ضخیم برای تمام مبلمان وجود ندارد تنها راهکار این است که متناسب با ابعاد مبل، نایلون حبابدار تهیه شود. 

مطالعه پیشنهادی: آسیب های جسمانی اسباب کشی بر بدن انسان

بسته بندی مبل با سلفون ضخیم 

یکی از کاربردهای سلفون ضخیم این است که باعث می‌شود پتوها یا چندلایه پارچه‌ای که مبل کاملا با آن پوشش داده شده است در زمان جابجایی، حرکت نکند و کاملا ثابت شود. 

بسته‌بندی مناسب می‌تواند از سایش یا آلودگی مبل و صندلی و هزینه‌هایی که تحمیل می‌کند جلوگیری نماید. کاربرد دیگر وجود سلفون در بسته بندی مبل برای اسباب کشی، جلوگیری از نفوذ آلودگی و گرد و غبار و رطوبت به داخل بسته بندی است و همچنین در صورت سایش مبل در زمان حمل از آسیب دیدن بافت پارچه‌ای مبل تا حدودی محافظت می‌گردد. 

پوشش اضافه برای محافظت از نقاط آسیب پذیرتر 

دسته‌ها و گوشه‌ها و خصوصا در مبل‌های سلطنتی، پایه‌ها و تاج جزئه آسیب‌پذیرترین قسمت‌های مبل در حین جابجایی هستند به همین دلیل لازم است برای این قسمتها پوشش محافظتی محکم و قوی در نظر گرفته شود تا از آسیب احتمالی در زمان حمل جلوگیری شود. 

برای محافظت از این قسمتها توصیه می‌شود از ورق کارتن پنج لایه مقاوم استفاده شود. ورق کارتن باید پایه از انتها تا محل اتصال به بدنه را کاملا پوشش دهد و سپس تمام این قسمتها با چسب پهن باکیفیت و قوی به هم وصل شوند. 

این نکته را در نظر داشته باشید که کارتن‌ها سه لایه تحمل ضربه کم‌تری دارند. 

برای قسمت‌هایی مانند دسته‌ها و تاج مبل سلطنتی هم توصیه می‌شود که از کارتن پنج لایه یا حداقل نایلون حبابدار استفاده شود. 

bb32c7a26740d207e724074e26a0b8ee4b759ccf 1615211875پیدا کردن یک شرکت حمل و باربری مناسب و متخصص 

هرقدر که بسته بندی مبل برای اسباب کشی حرفه‌ای تر و باحوصله بیشتری انجام شود میزان ریسک آسیب دیدن آن در حین جابجایی کمتر خواهد شد اما این نکته را در نظر داشته باشید اگر از شرکت نامناسبی برای حمل بار استفاده شود باز هم امکان آسیب دیدن این اشیای گران‌قیمت وجود دارد پس توصیه می‌شود که از چند ماه قبل از اسباب‌کشی به دنبال پیدا کردن یک شرکت معتبر و خوب برای این هدف باشید. 

 

نتیجه‌گیری 

به عنوان افرادی که معمولا نهایتا سالی یکبار مجبور به بسته بندی مبل برای اسباب کشی میشویم، طبیعی است که تخصص و تجربه‌ای در این زمینه نداشته باشیم و به همین دلیل توصیه می‌شود برای بسته بندی وسایل گران‌قیمتی مانند یخچال و فریزر و مبلمان و تلویزیون تا حد امکان از نیروهای متخصص بسته‌بندی در این حوزه‌ها استفاده شود. اما در صورتی‌که مجبور به بسته‌بندی مبل هستیم می‌توان از راهکارهای این مطلب استفاده نمود. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *